Kawan Baek

Saturday, 3 December 2016

Wangian Tahan Lama

Assalamualaikum semua

Lama tak menulis dekat belog kesayangan ni.

Awak-awak apa khabar

Harap-harapnya sihat walafiat.

Kali ni nak review pasal wangian tahan lama lagi.

Apa lagi kalau bukan De'xandra Perfumes ni, yang telah memberikan kakcik keharuman yang berpanjangan serta memberikan kakcik keyakinan untuk berhadapan dengan orang sekeliling. Ni bukan rekaan tau, ni betul-betul statement dari kakcik. dan semestinya telah tercapai Visi & Misi Founder de'xandra iaitu kak erna iaitu

MISI

De'Xandra memberikan kepuasan dengan mencipta gaya hidup yang mengekalkan kualiti di samping mengekalkan harga yang sangat kompetitif di PASARAN. Dengan tagline " WANGIAN KEHIDUPAN" ianyan mampu menceriakan dan menjadikan kehidupan kita lebih berpersonaliti dan berkeyakinan tinggi.

VISI

De'Xandra ialah wangian NO 1 rakyat Malaysia dengan pelbagai pilihan jenama antarabangsa pada kualiti terbail dengan harga mampu milik. Ia dikenali dan diyakini di seluruh ASIA serta mensasarkan untuk menembusi pasaran ke seluruh dunia.


hihi tak terkesan ker awak-awak semua.

haa ramai yang tanya tahan berapa lama De'Xandra ni.

BERAPA ML & BERAPA BULAN PENGGUNAAN 1 BOTOL?
35ml dan kegunaan / botol mengikut pengguna, jika spray 2kali spray boleh bertahan dalam 2-3 bulan, jika spray 5-6 kali dalam sebulan habis. Dan ia mengikut kekerapan spray.

Awak-awak kalau berminat nak wangi dengan De'Xandra ni bolehlah

WHATSAP "DEE" KE 018 9798135
WHATSAP "DEE" KE 018 9798135
WHATSAP "DEE" KE 018 9798135
WHATSAP "DEE" KE 018 9798135







WHATSAP "DEE" KE 018 9798135
WHATSAP "DEE" KE 018 9798135
WHATSAP "DEE" KE 018 9798135
WHATSAP "DEE" KE 018 9798135

XOXO

Tuesday, 14 June 2016

Ramadhan Ke 10

Assalamualaikum
pejam celik pejam celik
hari ni dah ramadhan ke 10 kan kawan-kawan
cepatnya lahai
quran tak berapa helai yang baca
yang kurang tak selalu dibantu
Ya Allah
sampai tahap mana puasa aku ni
hanya Kau yang mampu menilainya 
Jadikan aku hamba yang selalu bersyukur,
yang selalu meredhai dalam setiap yang berlaku
aamiin

Monday, 9 May 2016

One Call Away by Charlie Puth Lirik

I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away

Call me, baby, if you need a friend
I just wanna give you love
C'mon, c'mon, c'mon
Reaching out to you, so take a chance


No matter where you go
You know you're not alone

I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away

Come along with me and don't be scared
I just wanna set you free
C'mon, c'mon, c'mon
You and me can make it anywhere
For now, we can stay here for a while
Cause you know, I just wanna see you smile

No matter where you go
You know you're not alone

I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away

And when you're weak I'll be strong
I'm gonna keep holding on
Now don't you worry, it won't be long
Darling, and when you feel like hope is gone
Just run into my arms

I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one, I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away

by

Charlie Puth


Sunday, 1 May 2016

Dia Semanis Honey

assalamualaikum semua..lama dah kakcik tak bersiaran kat sini..awak-awak semua dok buat apa?

hari ni dah dua MEI kan.kejap je masa berlalu..umur pon makin meningkat.

awak-awak...awak-awak tengok dak cerita suami tanpa cinta hak dah tamat khamis minggu lepas?
mesti awak-awak tengokkan..
best dak cerita tu?
mesti best kan..
sebabnya ada hero ngan heroin meletop top top.

hihihi

tapi malam ni dah cerita lain.

tajuk pon dah manis

Dia Semanis Honey


manisnya lahai..tengok pelakon pon dah manis..kalau jalan cerita macam mana pulak ya?

apa-apa pon kita layan la malam ni cerita Dia Semanis Honey tu ya..selamat menonton yea awak-awak semua.


barisan pelakon-pelakon yang mewarnai Dia Semanis Madu adalah Siti Nordiana, Alif Satar,  Hairul Azreen, Nadya Syahera, Erin Malek, Hafeez Mikail, Ziha AF dan lain-lain.. Dan satu lagi istimewanya, drama Dia Semanis Honey ni arahan Michael Ang.



okai bai

xoxo

Saturday, 5 March 2016

DE'XANDRA PERFUMES


DE'XANDRA PERFUMES

De'Xandra perfumes adalah perfumes EDP yang TAHAN LEBIH LAMA setanding original..Ketahanan baunya melebihi 8 jam dan ke atas, dan jika baunyer serasi dengan pemakai ia tahan sehingga 1 hari dan 2 hari pada pakaian. Di inspirasikan dengan PERFUMES JENAMA ANTARABANGSA . Dengan pengalaman jualan perfumes ini, kami hanya membawa masuk perfumes-perfumes yang sangat TERKENAL & LARIS di Malaysia untuk memudahkan pengguna memilih. 


✔ Produk bumiputra (halal) 
✔ Tahan Lama (more than 8 hours) 
✔ Mudah di bawa ke mana-mana (ringan)
✔ Pati Original & Alkohol First Grade 
✔ Setanding Produk Antarabangsa 
✔ Haruman terkenal (TOP perfume) - Inspirasi dari perfumes2 JENAMA ANTARABANGSA 
✔ Boleh di bawa solat 
✔ READY STOCK
✔ Menepati citarasa & permintaan Rakyat Malaysia
✔ 35ml , edp




antara perfumes yang ada






MACAM MANA NAK DAPATKAN PERFUMES MELETOPS NI?

JOM WHATSAP ACIK

016-936 6326
016-936 6326
016-936 6326

1 BOTOL RM 65.OO
2 BOTOL RM 12O.OO

JOM PAKAT-PAKAT BELI DEXANDRA PERFUMES

HARGA TEPI JALAN
QUALITY SETANDING MALL

xoxo




Macaron





Sunday, 31 January 2016

Agar Selalu Bangun dan Bershalat Tahajud

Sholat sunnah Tahajjud adalah ibadah yang istimewa. Berbagai keistimewaan dan manfaatnya sangat menakjubkan.
Mulai dari ketenangan batin hingga penyembuhan banyak penyakit lahiriah. Tidak sedikit diantara kita yang ingin melakukannya. Namun, terkadang sulit sekali untuk melaksanakannya. Berikut adalah tips yang diangkat dari Sunnah dan berbagai sumber praktis:
1. Biasakan tidur di awal waktu, jangan bergadang untuk hal-hal yang tidak penting.
2. Bersungguh-sungguh mengamalkan Cara Tidur Rasulullah SAW
3. Usahakan tidak tidur dalam keadaan berhadats besar, agar tidak malas ketika bangun malam. Jika berhadats, lakukan mandi wajib terlebih dahulu
4. Janganlah paranoid dan menganggap bahwa bangun di sepertiga malam untuk melakukan sholat tahajud itu sebagai pekerjaan yang berat karena akan berpengaruh pada niat dan kekuatan itu untuk merealisasikannya
5.Senantiasa menjaga keikhlasan ketika berniat untuk bangun malam dan melakukan sholat tahjud. Dengan niat yang ikhlas, insya Allah akan meringankan pekerjaan yang semula tampak berat.
6. Cobalah untuk mengenali dan menyesuaikan waktu tidur masing-masing. Bila kita telah tahu berapakah standar waktu tidur kita masing-masing, maka kita akan dapat menentukan jam berapakah kita harus mulai tidur, sehingga kita akan bangun tepat di sepertiga malam. Jika memang ada tugas yang harus diselesaikan dan dibawa pada hari esok, lebih baik dikerjakan selepas melaksanakan sholat tahajud, jangan dikerjakan pada waktu malam (sebelum tidur) yang memakan waktu hingga larut malam dan akhirnya akan membuat kita tidak dapat bangun di sepertiga malam (kesiangan)
7. Jika memang memungkinkan, usahakan melakukan tidur siang sebentar. Dengan tidur siang, insya Allah akan membuat kita lebih kuat untuk bangun di sepertiga malam dan melakukan sholat sunnah tahajud
8. Jangan lupa untuk senantiasa memasang alarm, dan letakkan alarm tersebut di tempat yang jauh dari jangkauan tangan namun tetap dapat terdengar dengan jelas (keras) oleh telinga. Dengan demikian, mau atau tidak mau kita akan bangkit dari tempat tidur untuk mematikannya manakala alarm tersebut berbunyi.
9.Anda juga dapat menggunakan program tahajud missedcall dengan teman-teman anda. Buatlah jadwal berkelanjutan yang telah disepakati bersama untuk mengatur siapa-siapa yang mendapatkan jatah untuk membangunkan
10.Programlah aktivitas siang hari anda dengan seefisien dan seefektif mungkin, sehingga anda tidak terlalu kelelahan untuk bangun di sepertiga malam untuk melakukan sholat tahajud. Hindari kegiatan-kegiatan yang tidak terlalu penting, yang akan menguras stamina anda.
11. Tanamkanlah kesadaran bahwa anda memiliki kebutuhan jasmani dan ruhani yang harus anda penuhi keduanya dengan seimbang, tidak berat sebelah.
12. Motivasi diri anda untuk bangun malam dengan cara mempelajari dan mengingat betapa besar keutamaan-keutamaan yang terdapat di dalam sholat tahajud.
13. Tanamkan rasa rindu untuk senantiasa bermunajat dan berkhalwat dengan Allah SWT.
14.Hindari maksiat, karena maksiat adalah sumber lemahnya kadar iman dan ibadah kita kepada Allah SWT.
15.Janganlah makan malam terlampau kenyang, karena perut yang kenyang akan memberikan efek mengantuk dan malas.
16.Jika anda telah berkeluarga, anda dapat membuat kesepakatan dengan anak dan isteri berupa program sholat tahajud berjamaah, misalnya setiap tiga kali dalam sepekan keluarga wajib melakukan sholat tahajud secara berjamaah.
17.Jangan lupa untuk senantiasa berdoa dan memohon kepada Allah swt agar diberikan kemudahan untuk bangun malam dan melakukan sholat tahajud dengan ikhlas dan khusyuk.
18.Untuk memantapkan kedisiplinan diri, anda pun dapat melakukan program “self-punishment” bagi diri anda sendiri, manakala kesiangan atau lupa tidak melaksanakan sholat tahajud. Tentunya, “self-punishment” ini haruslah bersifat mendidik dan tidak terlalu keras. Bukan dengan mencambuk diri dengan cambuk berduri, misalnya. Ketika lupa atau kesiangan sehingga tidak melakukan sholat tahajud, maka anda dapat menghukum diri anda misalnya harus membaca Al Quran sebanyak 2 juz di hari esoknya.

terima kasih tuan punya ni.

Friday, 29 January 2016

Giveaway Cash RM500 Jan 2016 by Emas Putih

Giveway January Cash RM500 by Emas Putih|  Salam. Dijemput join GA uzu ni. GA pertama untuk tahun 2016.  Sila tekan banner kalau nak join GA ini. Terima kasih.
[Tekan Banner Di Atas Untuk Join]
Ini ada satu produk baru yang membantu menghilangkan jerawat dalam masa 24 jam iaitu REFINITY Acne Hydrogel ! Ada 6 sebab kenapa anda perlu mencuba hilangkan jerawat anda dengan cepat iaitu :

1. PANTAS BERTINDAK
Formulasi Acne Hydrogel FOKUS pada rawatan jerawat dan bekas jerawat bagi menjadikan wajah anda kembali licin bersih berseri.

2. SENANG & MUDAH
Hanya sapu 2 kali sehari dan tunggu hasilnya. Cepat meresap dan kering tanpa rasa kesan minyak.
3. SESUAI UNTUK KULIT SENSITIF
Tidak seperti produk lain di pasaran, Acne Hydrogel diperbuat dari bahan herba Asli yang sangat efektif dalam rawatan jerawat dan bebas dari bahan kimia. Oleh itu, ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

4. PENGIKTIRAFAN
Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (NOT151105679K) dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PO-BMF-PPIM01407). Diyakini halal dan dijamin keberkesanannya.

5. 98% PENGGUNA BERPUAS HATI
Hampir 10,000 botol dijual setiap bulan dan hampir kesemua pengguna berpuas hati dengan kesannya. Setiap hari kami menerima testimoni positif dari pengguna.
Sesiapa yang berminat boleh dapatkan REFINITY Acne Hydrogel di http://refinity.com.my/ . Hilangkan jerawat anda semudah A B C dan sepantas kilat dalam masa 24 jam !! 

Harga  : RM70 sebotol / 2 botol RM130 *hargapromosi*

Giveaway January2016 Cash RM500 by Emas Putih disponser oleh Emas Putih , dan Refinity Malaysia. Terima kasih kerana join GA ini :)

Sunday, 24 January 2016

Cinta Si Wedding Planner [OST]

Assalamualaikum semua. Selamat tengahari. Pukul 7.00 malam mesti dah ada depan tv kan, nonton tv3 Cinta Si Wedding Planner. Alaa yang ada Adi Putra dengan Mira Filzah tu. Comelkan Mira Filzah tu, suweet sangat. Cerita pon oke la. Tak pernah baca novel tapi boleh terima la kalau tengok cerita. Tapi tengok cerita sebab nak dengar lagu je. Eh boleh ke macam tu.Ha Ha sebab part yang chorus tu selalunya tiba untuk part yang suweet muweet kan. Ligat je otak nak ingat. Tapi bab mengaji fail kan nak ingat . Suara Ippo Hafiz pon best wei. haha dah macam iklan Huawei best wei pulak. KahKahKah.

Jom acik belanja lirik lagu si Ippo Hafiz nie.



IPPO HAFIZ - KEKAL BAHAGIA

Tajuk : Kekal Bahagia
Artis : Ippo Hafiz
OST : Cinta Si Wedding Planner

Lirik Lagu Kekal Bahagia - Ippo Hafiz
Ku telah melupakan dirinya
Ku telah benar-benar melepaskan
Kini aku hanya ada kamu
Mengertilah cintaku

Kuatkanlah untuk bersamaku
Teguhkan hatimu menemani aku
Menjalani waktu-waktu hidupmu
Aku kan selalu ada denganmu

Memang benar aku mencintaimu
Memang benar rasa menyayangimu
Setulusnya rasa hati ini
Hanyalah padamu


Ku harapkan engkau
Yang terakhir
Dalam hidup ini
Setia bersamamu
Hingga hujung waktu ku
Kekal bahagia selamanya

Memang benar aku mencintaimu
Memang benar rasa menyayangimu
Setulusnya rasa hati ini
Hanyalah padamu

Ku harapkan engkau
Yang terakhir
Dalam hidup ini
Setia bersamamu
Hingga hujung waktu ku [2x]
Kekal bahagia selamanya [2x]
Bahagia