Kawan Baek

Thursday, 29 January 2015

selamat malam

ASSALAMUALAIKUM

Hari penat seminggu.uih macam pelik beno ayat kamu ni yea acik.nak wat caner KERJA. seharian bekerja sangat mencabar MINDA,MENTAL,FIZIKAL.sikit saat je macam nak resign kerja,tapi tunggu la dulu.hi hi hi.mencabar sungguh bila bekerja dengan ramai orang.satu je kena SABAR. sangat-sangat kena SABAR okaii.macam-macam perangai orang ni.ingat EGO je yang menang.masing-masing tanak mengaku,dah buat hal tapi nak salahkan orang lain jugak.tak syok la macam ni kan.dah tahu kita yang salah mengaku je la kan senang,orang pon takde nak maki-maki kita kan. pastu kita pon takde nak sakit hati sangat.
saya ni bekerja bukan hamba.salah awak pastu tunjuk kat kita.macam tak kena jerk kan?
oppss macam dah mengeluh jerk.
erk??
bukan cuma meluahkan.

aaaaa  SABAR sabar SABAR sabar SABAR sabar SABAR

oke berSABAR ye wahai hati.

oke dah nak tido.haa sebelom tido jangan lupa maafkan orang dan cuba minta maaf dengan orang.mana yang belom solat isyak lagi,pegi sekarang!!!okaii 



Friday, 23 January 2015

Mini Giveaway by izzeyda

Assalamualaikum :)

Korang sihat ke hari ni?kalau YA alhamdulillah.hi hi hi kalau tak sihat pegi la jumpa en.dokter okaii.

okaii tanak tulis panjang juz nak tulis acik join GIVEAWAY lagi.

klik banner kat atas



h hi hi dah klik?okai apa lagi join la. hi hi hi

Giveaway ini akan berlangsung sehingga 30 Januari 2015 jam 11.59 malam. Keputusan akan diumumkan selewat-lewatnya pada 3 Februari 2015.

okai bai.

XOXO

Tuesday, 20 January 2015

Segmen : New Year Blogwalking Januari by Sulyanie Ghazali

*klik banner untuk join.


♥ Tarikh tutup : 31 JANUARI 2015
♥ Tujuan segmen nie untuk memudahkan sul dan peserta-peserta blogwalking dan follow blog-blog peserta yang lain.
♥ Senarai peserta akan diupdate setiap hari.
♥ Rajin-rajin kan diri jenguk + follow blog peserta yee. Dapat tambah follower jugak :)


Syarat dia simple jee. Hope segmen nie dapat sambutan. Jom join ramai-ramai :)



GA Simple 2015 by Shad

Greetings and Assalamualaikum.

Jemput join GA Simple 2015 by Shad


Klik Banner untuk Join

Hadiah:

Powerbank Pineng (PN-983) x1 Pemenang
Top-up RM5 x10 Pemenang
Hadiah Misteri x10 Pemenang

Pemilihan pemenang adalah berdasarkan random.org

Tarikh Giveaway ini berlangsung : 15.1.2015 - 15.2.2015 (11.59pm)
Tarikh Semakan : 16 dan 17 Feb 2015
Tarikh Pengumuman Pemenang : Selewat-lewatnya 20 Feb 2015


=======================
Ads

Program Mykad Smart Shopper
Jom Aktifkan Mykad


Jika sudi, G+1 Entry/ Like atau Share Entry Jom Aktifkan Mykad Shad ya.
Terima kasih semua. Jasa anda dikenang.

Terima kasih sudi join Ga Simple 2015 by Shad. Good Luck

Thursday, 15 January 2015

MADU...

ASSALAMUALAIKUM KORANG 
salam JUMAAT semua

pagi-pagi lagi dah bangun solat SUBUH (alahamdulillah) dah siap basuh baju, jemur jer belom lagi. hi hi hi jap g iolls pegi jemur k.fuhhhh.dah siap jemur cheewaah.haa uolls jangan lupa minom air masak + madu (if uolls nak kurus sikit)hi hi hi.pepagi ni rasanya nak share sikit ngan korang pasal madu ni, banyak sangat kelebihan madu ni kalau korang amalkan. hi hi hi iolls pon baca semalam,godek-godek buku majalah DARA.COM la. opkorse iolls kan penggemar DARA.COM.hi hi hi kredit to DARA.COM.

So,dah siap baca ioll pon nak share kalau-kalau boleh membantu korang.hi hi hi

Sekian....

Dah pegi baca. hi hi hi 

Ada sepuloh manfaat madu ni, yang iolls baca la...



MANIS MADU BERMANFAAT

10 cara sederhana BANTU diet anda

1. Madu & Halia
-- kombinasi madu dan halia boleh membuatkan sistem penghadaman anda lebih sihat.
selain itu, kedua-dua bahan ini merupakan anti bakteria dan menghalang virus merebak ke dalam badan.

2. Teh Madu
--minuman ini boleh membuatkan anda tenang dan relaks.
biasanya anda sering menggunakan beberapa sudu gula
untuk memaniskan teh.jadi,gantikan gula dengan madu.
ia akan dapat memberi sensasi pada rasa teh.

3. Air MADU SELEPAS MAKAN
-- dengan air madu panas atau suam selepas makan,
ia membantu anda melancarkan sistem penghadaman.
selain itu, ia turut membantu anda menjalani
program diet dengan lebih cepat.

4. MADU & KULIT KAYU MANIS
-- salah satu jenis minuman yang disarankan untuk anda yang sedang berdiet
dan ingin hidup lebih sihat. kombinasi madu dan kayu manis
boleh menjadi salah satu minuman yang menyihatkan
dan melancarkan sistem metabolisme badan anda.

5. MADU DALAM SALAD
-- kebanyakan hidangan salad mengandungi minyak atau
mayones.anda juga boleh menggunakan madu sebagai pengganti
kedua-duanya.madu bukan sahaja bahan semulajadi
yang sihat,tetapi boleh memberi nikmat dalam
setiap hidangan salad anda.

6.MADU DAN BADAM
-- salah satu sarapan yang baik dan meyihatkan adalah dengan minuman
satu sudu madu bersama 4 biji badam.
kacang badam diperkaya dengan tenaga dan vitamin E, manakala
madu pila boleh memberikan anda nutrisi magnesium dan mineral penting.

7. LEMON & MADU WAKTU PAGI
--mulakan hari anda dengan minum segelas air lemon dengan madu.
minuman sihat akan membantu agar metabolisme
badan anda tetap baik dan aktif.selain itu, mampu
menjadi minuman detoks untuk badan anda.

8. YOGOURT MADU
-- selain melancarkan system penghadaman,yogurt juga boleh membuatkan anda sihat. Jadi pilihlah yogurt tanpa gula. Lebih enak dan sedap anda boleh juga tambahkan madu yang menjadi pemanis dan antibiotic semulajadi.

9. MADU SEBAGAI TOPPING
Pilihlah madu sebagai topping untuk penkek,pudding,pisang ataupun snek yang lain. Ia sebagai pengganti kepada gula biasa dan menjadi pemanis semula jadi.

10. SUSU MADU
Bagi penggemar susu, anda boleh campurkan madu ke dalam susu skim yang anda ambil. Rasanya akan lebih sedap dan lembut sehingga membuatkan diet yang anda lalukan tidak terseksa kerana makanan yang hambar.








Hadis :

“ Dan Tuhanmu mewahyukan (mengilhamkan ) kepada lebah: ‘buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat-tempat yang dibuat manusia  ( peternakan lebah ). Kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). “


So,dah habes baca??okey harapnya bermanfaat untuk korang yea.AMIN

*p/s : jangan lupa baca surah al-khafi oke.

Thursday, 8 January 2015

Segmen GA Jalan-Jalan Tambah Kenalan by Ema Hasan

Assalamualaikum :)

Salam Jumaat semua :)

klik banner

Hadiah penyertaan:
 
1) RM30 x seorang
2) RM20 x seorang
3) RM10 x 3 orang
 
 
Tempoh segmen berlangsung: 19 Dec 2014 - 19 Jan 2015
Tarikh pengumuman pemenang : 22 Jan 2015
Tarikh pembayaran hadiah : Selewat-lewatnya 3 hari selepas tarikh pengumuman.
 
G.O.O.D.L.U.C.K
 
jom ramai-ramai tambah kenalan
 
XOXO
 

Wednesday, 7 January 2015

BVR COLLAGEN ( BVRC )

BVR Collagen drink

Di rumus khas dengan campuran 100% bahan2 semulajadi seperti :

~PATI COLLAGEN ASLI
~PATI APPLE STEM CELL
~PATI STRAWBERRY STEM CELL
~PATI BUNGA SAKURA
~GLUTHATHIONE
~VITAMIN C & VITAMIN E

Sangat efektif utk merawat pelbagai masalah kulit seperti :


~MENCERAHKAN DAN MEMUTIHKAN KULIT MUKA DAN BADAN
~MENCERAHKAN TEMPAT2 YG GELAP SEPERTI SIKU, BAWAH LENGAN, BELAKANG LEHER, CELAH PEHA DAN LUTUT
~MEMUDARKAN DAN MENGHILANGKAN PARUT
~MERAWAT JERAWAT DARI DALAM DAN MENGERINGKAN JERAWAT
~MERAWAT MASALAH RESDUNG
~MENGHILANGKAN JERAGAT
~MENAIKKAN SERI WAJAH SECARA SEMULAJADI
~MENGECILKAN LIANG PORI
~MELAMBATKAN PENUAAN DAN KEDUTAN PADA KULIT
~MEMBEKALKAN VITAMIN DAN NUTRISI HARIAN YG LENGKAP UTK BADAN
~MELEMBABKAN KULIT YG KERING DAN MENGGELUPAS
~MENCANTIKKAN DAN MENCERAHKAN MATA
~MENGURANGKAN MASALAH KEGUGURAN RAMBUT
~MENGHASILKAN KULIT YG KELIHATAN FRESH DAN BERSIH






 SELEPAS PENGGUNAAN 
HARI 1
.
HARI 2
.
HARI 3
.
HARI 4
.

 








Now free postage!

1 botol BVRC hanya = rm55 sm, rm60 ss (biasa rm70-90)

2 botol = rm100 sm, rm105 ss

:)
UNTUK PERTANYAAN 
 
 
TEMPAHAN SILA INBOX ATAU :
SMS/WHATAPPS/WECHAT :
 
011-22668207
.
011-22668207
.
 
 
PM/INBOX FB: acik nadzirah


Instagram: @anshop_90s

---------------------------------------
---------------------------------------

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

XOXO

:)

Fuhhhhhh!!!

Assalamualaikum semua.

fuhhhh dah lama tak mengarut dalam belog ni kan.

mood menulis sangat la singkat.

eh eh eh singkat??

ayat pon dah tunggang langgang yea.

so, malam ni terasa rajin nya nak menulis la.

tulis apa??

apa-apa ja.

korang layankan je la yea.

tapi malam ni tak da la nak menulis sangat,

sekadar manyapu habuk je..

hi hi hi

k baiii

yang ikhlas XOXO