Kawan Baek

Thursday, 25 July 2013

JADUAL PADAT

SELAMAT 

BERKURSUS 

PRA PERKAHWINAN

ROOFTOP PRINCE

Latetly saya tengah layan movie nie.
Hebat,Sweet,Loving,Caring,
AWESOME.


ni antara watak dalam ROOFTOP PRINCE tu


sweetkan diorang....


pacik nie ensOm




alaaaaaa sweet mueeeewtt nye


ni last skali bila both of them jumpa balik


hehehehe

#oke bye...

Selamat malam..







Dah Tua

Salam,
Sebenarnya lama dah acik nak bagitahu 
tapi tak berkesempatan untuk berceritaa
almaklumlah,lately ni kan acik bizi cikit kan
So nak blogging tu susah la kan.

Tajuk entry kat atas tu menandakan yang acik nak g tahu bahwasanya
acik dapat lagi sorang anak buah baru
namanya NUR UTHIA JAZILAH...
nama pom dah comel 
harap-harap one day bila
uthia dah besar boleh tolong mama ngan abah yea sayang.

Ikhlas dari acik:

Semoga cepat besar,boleh bahagiakan orang tuamu ye 
my dear



Wednesday, 24 July 2013

ROYAL BABY



I WISH.
HAHAHAHA.


JUAL BELI

"Salam, ada sape-sape nak beli kuih?"

"Wsalam,tanak la akak, terima kasih"

"Oke.trima kasih ya"

Ohhh dialog ni diulang hampir tiap-tiap malam oleh acik, 
semata-mata nak habeskan jualan kami untuk hari itu, kalau tak habis jugak alamatnya kami yang habiskan oke.
So nak tak nak kena habiskan jugak.
Hehehe.
Tak per sekarang ni kami sedikit berkorban untuk capai matlamat kami iaitu untuk dapatkan sejumlah wang yang cukup besar iaitu RM1600.

Kami tujuh orang ni memang struggle lebih kalau nak dibandingkan dengan rakan dari kelas yang lain. Tapi yang pentingnya apa yang kami dapat dari pengorbanan ini cukup untuk menyedarkan kami bahawasanya KERJASAMA antara kami sangat-sangat penting. Kalau takde la kerjasama ni acik rasa kami semua takkan dapat nak capai apa yang telah kami rancangkan. 
Ada la jugak acik dengar-dengar dari budak-budak kelas lain yang teamate diorang ada yang tak buat kerja, kalau ramai-ramai pom tak boleh jugakkan. Tapi kalau ada yang syok senriri pom tak boleh pakai jugak. Acik ni boleh dikira beruntung jugak la ada clasmate,teamate yang boleh diharap,boleh dibawak berunding,sangat bekerjasama, kalau ada yang terselisih faham tu faham-faham sendiri la(ada jugak).tapi kami tak cepat melatah.Tabahla hadapinya ramai-ramai(takramaimanapom7orangje) 
Kami harap apa yang kami rancangkan,draftkan tercapai nanti.Walaupom tak banyak tapi sikit sebanyak boleh atasinya.


#kamiwondergirls,

C.E.M.E.R.L.A.N.G.G.E.M.I.L.A.N.G.&.T.E.R.B.I.L.A.N.G

Tuesday, 23 July 2013

KURSUS KAHWIN

Jom JOIN

"Eh dah sedia nak kahwin ke?"

"Tak la hanya buat persedian awal la"

"Ooooo ingat kan dah nak kahwin tadi"
"oke"

"Nak kahwin apanya, calon pon takdak g"

"Ooo oke pegi r cari"

"Ingat cari calon macam cari kuih onde-onde kat bazar Ramadhan erk?"

"Bukan erk?"

"Hahaha kalau la macam tu kan..hari-hari tukar parner r jawabnya"

"Kenapa plak?"

"Ye r hari ini bazar ramadhan kat Machang, esok bazar Ramadhan kat Stadium, pastu lusa pasar kat tepi umah senirik...jawabnya ramai r laki ka"

"Heeheheh, a'ah kan. Betul jugak"



Saturday, 20 July 2013

Part 5

bangun pagi macam-macam feel ada,

"Tanak pegi kelas hari ini"

tapi bila teringatkan lecterer ohwsem @ hensem, lalu hati pom berbisik
dengan perlahan.

"Rugi nye la kalau kau tak pergi kelas hari ini azie".

Hari-hari aku nie berperang dengan perasaan sendiri, perasaan tanak pergi kelas.
Dengan alasan sangat PENAT.

Kenapa alasan PENAT tu sentiasa ada erk??
Entah la memang lumrah manusia yang penuh alasan yang direka-reka.

Tapi lately ni memang aku penat sangat pom. Penat dengan macam-macam benda yang kena buat.
Dan disebabkan oleh alasan PENAT tu la, ALLAH turunkan aku sedikit kelemahan.
Aku disahkan DEMAM yang aku rasa paling melampau untuk 23 tahun nie.(hahaha).
Sungguh aku tak sangka yang dalam kesibukan melakukan banyak kerja,aku boleh demam.
Yang tang demam tu takpe lagi,
yang kemuncaknya bila tidor malam aku akan mengalami cramp kaki yang melampau.
yang ni pom sama, mana ada sebelom ni aku cramp kaki oii.
Baru aku tahu macammana perasaan ibuku yang hampir setiap malam cramp kaki,
akibat kesejukan.

Serious weii aku tanak dah benda tu berlaku...
Mungkin sebab PERTAMA aku banyak berdiri kowt.
BERDIRI untuk wat onde-onde, BERDIRI  sebab wat aktivit menjual dalam bulan puasa.
menjual pelbagai kuih-muih untuk mengutip dana bagi "MAKAN MALAM" kami yang tak lama
lagi akan berlangsung.
Tarikh dah ada,tempat pon dah tahu,tema pon sama dah tahu jugak.
Tapi part yang tema macam tak puas hati sikit.

Sebabnya....Tema kami '"BACK TO SCHOOL"
Haaa amek kau, mana aku nak cari pakaian macam tu.
Aku ni dah lama tinggalkan dunia yang mencabar tu taw tak. yang ada sekarang nie baju petak-petak,bunga-bunga, kain kosong tu je yang ada.
Mana la aku nak kidnap pakaian back to school nie.
Ada tak sape-sape yang sudi sponsorkan baju sekolah untuk aku???

Pastu pulak macam tak berbaloi bagi kami yang kena kutip RM1600 untuk 7 orang.
kalau nak dibandingkan dengan kelas yang mempunyai ramai around 27 orang satu-satu kelas.BACK TO SCHOOL macam tak meriah pulak kan.Tapi kami dah dijanjikan dengan A+ untuk subjek ni,kalau kami 7 orang ni berjaya mengutip RM1600.Korang yang ramai jangan jeles dengan kami tau,(hehehe)
Tapi nak dapatkan sebanyak tu memang sakit la sikit kan.So terpaksa kami berkorban banyak benda untuk capaikan.Apa yang kami buat untuk dapatkannya dengan menjual kuih-muih (hasil air tangan kami sendiri), menjual pelbagai barangan kosmetik,penjagaan badan dari atas sampai bawah, menjual brooch dan macam-macam lagi.Nampak macam penat kan,tapi itulah yang kami kena lakukan.